Projekt eECONOMIJA

zef | 01.03.2021.
Projekt eECONOMIJA ima za cilj na tržištu ponuditi uslugu mjerenja i praćenja društvenog utjecaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG), prepoznate od strane EU.

Projekt eEkonomija koji provodi Zadruga za etično financiranje u partnerstvu sa Zelenom mrežom aktivističkih grupa financiran je kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali Europskog socijalnog fonda, a provode ga Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz poziv Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I.

Pokretanje nove društveno poduzetničke aktivnosti mjerenja društvenog utjecaja

Projekt eECONOMIJA ima za cilj na tržištu ponuditi uslugu mjerenja i praćenja društvenog utjecaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG), prepoznate od strane EU. Kroz projekt će se ojačati kapaciteti zaposlenika zadruge i ZMAG-a, ali i drugih korisnika za usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja te će se provesti kampanja podizanja svijesti o mjerenju društvenog utjecaja s ciljem da se značajno poveća broj društvenih poduzetnika koji kvantificiraju svoj društveni utjecaj, a što će im donijeti višestruke koristi:

1. kroz kvantificiranje lakše se može detektirati povrat ulaganja u društvo te na taj način olakšati pristup kapitalu

2. kvantificiranje utjecaja pomaže organizaciji da stvori stvarnu sliku o tome koliko zaista čine razliku svojim projektima i djelovanjem te transparentno prezentira djelovanje i poslovanje prema javnosti; što pak utječe na dugoročnu motivaciju i održivost društvenih poduzetnika, ali i na javnu vidljivost i svijest o velikom doprinosu za zajednicu

3. premda još uvijek nije obvezno u većini zemalja, trend je da se s razvojem i pristupačnošću modela mjerenja društvenog utjecaja osigura:pristupačnost natječajima, posebno europskima (primjerice programi za DP Europskog investicijskog fonda i Program EU-a za zapošljavanje i socijalne inovacije EaSI čije propozicije se i vežu direktno za DP koja mogu pokazati svoj izmjereni društveni utjecaj) i  ulazak u registre društvenih poduzeća pri čemu će se na osnovu tog statusa moći dobiti financijsko-tržišne povlastice (povoljniji krediti, lakše zapošljavanje radne snage, porezne olakšice…) te dobivanje certifikata radi boljeg pozicioniranja na tržištu sve zahtjevnijih i osvještenijih kupaca

Mjerenje društvenog utjecaja istovremeno ne samo da jača kapacitete društvenih poduzetnika, već pozitivno utječe i na otklanjanje drugih barijera poput pristupa financiranju i nedostatka vidljivosti i prepoznatljivosti društvenih poduzetnika u javnosti.

Društveno poduzetništvo 

Društveno poduzetništvo je poduzetnički model rješavanja ekonomskih, društvenih i ekoloških pitanja koji potiče zapošljavanje, socijalno uključivanje i održivi razvoj, no kao takvo u Hrvatskoj nije dovoljno razvijeno. Glavni problemi s kojim se susreću društveni poduzetnici su nedostatak vještina i kapaciteta, nedostatak kapitala, slaba javna vidljivost društvenog poduzetništva, kao i nedostatak svijesti o društvenom poduzetništvu i pozitivnom utjecaju koje može imati na društvo. Jedan od najvećih izazova za društvene poduzetnike u Hrvatskoj, ali i šire, je primjena metodologija mjerenja društvenog utjecaja. Implementiranjem usluge mjerenja društvenog utjecaja omogućit ćemo društvenim poduzetnicima kvantificiranje njihovog društvenog utjecaja i osigurati veću vidljivost pred društvenim investitorima i fondovima, ali i jačanje vidljivosti kroz transparentnu prezentaciju doprinosa društvu široj javnosti.

Nositelj projekta: Zadruga za etično financiranje (ZEF)

Partneri: Zelena mreža aktivističkih grupa

Vrijeme provedbe: Listopad 2020. – siječanj 2022.

Vrijednost projekta: 862.841,48 kn



Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića. Saznaj više
Prijava

Za pristup korisničkom sučelju morate prihvatiti cookie!