Intervju: Devedeset posto današnjih poduzeća na globalnoj razini je neodrživo

Što će nam drukčiji model ekonomskog razvoja donijeti dobroga u budućnosti, koja je osnovna razlika između društvenog poduzeća i tvrtke koja prakticira društveno odgovorno poslovanje, kako se pripremiti za obvezu nefinancijskog izvještavanja, koliko je društveno poduzetništvo uvjet za privlačenje investicija i financiranje poslovanja te na koji način društveni poduzetnik može ostvariti veći rast od ‘tradicionalnog’ poduzetnika za Lider objašnjava Maja Weisglass.

❝ECG metodologija donosi standard koji je korak iznad onog koji susrećemo u hrvatskoj poslovnoj praksi, no sasvim je u toku s globalnim trendovima i europskim zakonskim regulativama. Pandemija COVID–19 je i za najuspješnije tvrtke stvorila velike izazove te dodatno bacila naglasak na održivost poslovanja. Ovdje se ne radi samo o još jednom ispunjavanju obaveze i etiketi već dubinskoj analizi i preporukama za unapređenje poslovanja koje su nužne ukoliko svom poduzeću želimo osigurati budućnost na dulji rok… Svijet se u tom pogledu jako brzo mijenja i u sljedećih desetak godina možemo očekivati da će pozitivan društveni i okolišni učinak postati norma poslovanja, a ne samo marketinški dodatak.❞ – Maja Weisglass

S obzirom na to da tema društvenog poduzetništva u Hrvatskoj privlači sve više pažnje tvrtki, da u tom području postoje izdašne subvencije te da se uskoro uvodi zakonska obveza nefinancijskog izvještavanja i za male i srednje poduzetnike, Lider je o tome poveo zanimljiv razgovor s Majom Weisglass, sociologinjom i suosnivačicom lokalne mreže ECG konzultanata. U intervjuu za Lider doznajte što će nam drukčiji model ekonomskog razvoja donijeti dobroga u budućnosti, koja je osnovna razlika između društvenog poduzeća i tvrtke koja prakticira društveno odgovorno poslovanje, kako se pripremiti za obvezu nefinancijskog izvještavanja, koliko je društveno poduzetništvo uvjet za privlačenje investicija i financiranje poslovanja te na koji način društveni poduzetnik može ostvariti veći rast od ‘tradicionalnog’ poduzetnika

Uslugu mjerenja i praćenja društvenog utjecaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG) na hrvatsko tržište uvodi Zadruga za etično financiranje u svrhu izrade nefinancijskih izvještaja za sve postojeće i buduće zakonske obveznike, kao dio projekta eECONOMIJA na kojem je Zelena mreža aktivističkih grupa (ZMAG) partner.
Projekt je sufinanciran kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali Europskog socijalnog fonda, a provode ga Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz poziv Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I.Više o EU fondovima na www.strukturnifondovi.hr i www.esf.hr.
*Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost Zadruge za etično financiranje.